Kodlama mantıksal akıl yürütmenin bir parçası olarak görülmekte ve günümüzde “21. yüzyıl becerileri” olarak adlandırılan becerilerden biri olarak kabul edilmektedir. Bu yüzden kodlama öğrenmek öğretmek için yeni yollar arayanların ve geliştirenlerin bir adım önde olacağı varsayılmaktadır. Geleceğin mesleklerini yürütecek kuşaklara kodlama becerisinin kazandırılması amacıyla “Gelecek Kodlarımızda” projemizi Web 2.0 araçları ile entegre edip planladık. Erken yaşta bu becerileri kazandırmak ve tam donanımlı bir nesil yetiştirmek amacıyla yola çıktık.
Anahtar Kelimeler: Kodlama, Web 2.0, Codeorg
- Problem Çözmeyi Desteklemek,
- Mantıksal Düşünmeyi Desteklemek,
- Dijital beceriyi geliştirmek,
- Öğrencilere teknolojik araçları tanıtmak ve kullandırmak,
- Öğrenci-veli-öğretmen işbirliğini geliştirmek,
- Öğretmenler arası bilgi alışverişini sağlayıp işbirliğini geliştirmek,
- Çeşitli web 2.0 araçlarını öğrenmek ve kullanılmasını sağlamak amaçlanmaktadır.
OCAK: Projenin Tanıtımı; Facebook, whatsapp gruplarının kurulması, Öğretmenlerin kişisel padletlerini açması, Öğretmenleri kendilerini, okullarını ve bulundukları illeri tanıtmaları, Twinspace kayıtları
ŞUBAT: Tagul, Canva, Padlet web 2.0 araçlarının kullanımı, Proje logosu, maskotu ve posterleri oluşturulması ve seçimi, Güvenli internet kullanımı konulu poster hazırlanması, Okul idaresi, öğretmenlerin ve velilerin bilgilendirilmesi, şifre verilmesi, Velilere izin belgelerinin doldurtulması, Velilere kahoot ile ön anket uygulanması, Zümre toplantılarında eTwinning konulu madde eklenmesi, “Okul Dışarıda Günü” kayıtlarının yapılması.
MART: Okul panolarının oluşturulması, Yaygınlaştırma çalışmaları: EBA, yerel bültenler, okul web siteleri, yerel gazeteler linkleri paylaşılması, Kodlama hakkında bilgi verilmesi, Bilgisayarsız kodlamanın anlatılıp, uygulanması, “Tospaa” bilgisayarsız kodlama oyununun oynanması,
NİSAN: Öğrencilerin ve velilerin twinspace kayıt edilmesi, Velilerin kendi padletlerini oluşturması, Bilgisayarlı kodlamaya geçişin sağlanması Codeorg üzerinden öğrenci kayıtlarının yapılıp, giriş belgelerinin verilmesi, Velilere ve öğrencilere bilgisayarlı kodlamanın anlatılması ve bilgisayarlı kodlama uygulamalarının yapılması, Mentimeter ile kodlama uygulamasının yapılması.
MAYIS: “Birlikte Kodluyoruz” ortak çalışması ile karşılıklı kodlama etkinliğinin yapılması, Bilgisayarlı kodlama uygulamalarının yapılıp, Codeorg üzerinden sertifikaların verilmesi, Öğrencilerin logo ve poster tasarımı, Etwinning Günü çalışmaları (pasta, tişört vs), Okul Dışarda Günü Çalışmaları, Öğrencilerin forumu kullanması, kendi ürünlerini paylaşması ve tartışmalara katılması, Yapılan çalışmaların sergilenmesi “Masallarla Kodluyorum” çalışmasının yapılması
HAZİRAN: , Öğretmenlerin proje hakkındaki geri dönüşleri, anket, Velilere kahoot ile son anket uygulanması, Ortak ürünler; E-kitap, e-gazete, e-dergi, video, proje raporu, Son webinar bağlantısı
Proje sonucunda:
- Dijital becerilerin gelişmesi,
- Teknolojik altyapının sağlanması ve teknolojinin etkin kullanılması,
- Problem çözme ve mantıksal düşünme becerisinin artması,
- Kodlama becerisinin geliştirilmesi,
- Web 2.0 araçlarını öğrenci ve öğretmenler tarafından kullanılması,
- Grup çalışmasının öğrenilmesi ve işbirlikçi öğretim metodunun gerçekleştirilmesi,
- Öz güvenin gelişmesi beklenmektedir.
Coding as an academic skill is seen as part of a logical reasoning and it is regarded as one of 21st century skills in today’s world. Having coding and programming skills is espected to be more important for the employees of all segmentsin 21st century than ever. Thus, it is assumed that those who seeh for new ways of learning and teachin how to code will be one step ahead. In order to teach coding skills to the generations who will be laboured in future occupations, we have planned our project named “ Future is in our codings” in such a way that it has been integrated with Web 2.0 tools. We set off for this journey to bring in those skills at an early age and to raise a fully-equipped generation.
Key words: Coding, Web 2.0, Codeorg.
- Suppoorting problem solving,
- Supporting logical thinking,
- Developing digital skills,
- Introducing technological tools to students and make them use those tools,
- Improving student-parent-teacher cooperation,
- Enabling information exchange among teachers and improving cooperation,
- Learning various Web 2.0 tools and making sure that they are effectively used,is aimed,
At the end of this project:
- Improving digital skills,
- Providing technological basis and using it effectively,
- Increasing problem solving and logical thinking skills,
- Developing coding skills,
- Using Web 2.0 tools both by teachers and students,
- Learning to work in a group and implementing cooperative teaching methods,
- Developing self-confidence, is expected.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder